MUDr. Michaela Svobodová - výživová poradkyně

10 bodů proti jo-jo efektu

  • dávejte si přiměřené a menší cíle
  • jezte každé tři hodiny malé porce, nevynechávejte jídla, naučte se snídat
  • ideální rychlost hubnutí je cca 1 kg za týden, větší úbytek se rovná odvodnění nebo ztrátě svalové hmoty
  • nedržte diety příliš často, v těle nastávají  takové změny metabolismu, se kterými se poté tělo hůře nebo pomaleji vyrovnává
  • zapomeňte na slovo dieta, to samo o sobě některé lidi velmi stresuje, ale říkejte si, že podstupujete  dlouhodobou změnu stravovacích návyků
  • vyhněte se zázračným rychlým dietám, půstům, hladovění, užíváním různých tabletek  či čajů na hubnutí
  • je nutné do Vašeho denního režimu zařadit pohyb,  ten jednak urychluje metabolismus a také podporuje odbourávání tuků
  • v žádném případě nevynechávejte z jídelníčku sacharidy, mají ve Vašem jídelníčku nepostradatelnou úlohu, pokud je vynecháte, budete vyčerpaní a unavení
  • nezapomeňte na dostatečný a kvalitní pitný režim